با سلام خدمت دوستان وارکرافتی و دوتا باز ایرانی؛
امروز قصد داریم که لیست کامل مد و سایر کامند ها (دستورات) مپ دوتا را به شما آموزش دهیم. توجه داشته باشید که ممکن است برخی از این دستورات ناقص باشند و در جداول زیر لیست نشده باشند. لذا ما در آینده این پست را به روزرسانی کرده و آن را کاملتر خواهیم کرد.
لیست مدهای اولیه:
نام مد | دستور مد | دستور مختصر مد | توضیحات | غیر قابل ترکیب با مد | معرفی شده در نسخه ی |
---|---|---|---|---|---|
مد نرمال (Normal Mode) | - | - | این مد پیشفرض است. به این معنی که اگر تا 15 ثانیه هیچ دستوری تایپ نشود این مد به صورت اتوماتیک فعال میشود. در این مد هر تیمی فقط حق دارد که از میان خانه های انتخاب هیروی مربوط به نژاد خود هیرو پیک کند. | ||
آل پیک (All Pick) | -allpick | -ap | تنها تفاوت این مد با نرمال مد این است که شما میتوانید از هر خانه ای حتی اگر مربوط به نژاد خودتان نباشد هیرو پیک کنید. | ||
آل رندوم (All Random) | -allrandom | -ar | برای هر پلیر یک هیروی اتفاقی از بین تمامی خانه های هیرو توسط کامپیوتر انتخاب میشود. | Reverse Mode | |
تیم رندوم (Team Random) | -teamrandom | -tr | برای هر پلیر یک هیروی اتفاقی فقط از بین خانه های هیروی متعلق به همان نژاد (تیم) توسط کامپیوتر انتخاب میشود. | Reverse Mode و Death Match | |
مد رندوم (Mode Random) | -moderandom | -mr | کامپیوتر به طور اتفاقی یکی از مد های فوق یعنی All Random و All Pick و Team Random یا Normal Mode را اجرا میکند. | Reverse Mode و Death Match | 6.28 |
سینگل درافت یا حواله ای (Single Draft) | -singledraft | -sd | سه هیروی متفاوت با توانایی های مختلف یعنی Strength یا Agility یا Intelligence پیشنهاد میشود که پلیر یکی را به دلخواه میتواند انتخاب کند. | 6.50 | |
لیگ مد (League Mode) | -leaguemode | -lm | تیم ها به ترتیب (1-2-2-2-2-1) شروع به انتخاب هیرو میکنند. یعنی تیم یک میتواند 1 هیرو پیک کند. تیم 2 مجاز به 2 پیک است. بعد مجدد تیم 1 با دو پیک و به همین ترتیب تا 10 پیک به اتمام برسد. نکته مهم این است که اگر پلیری در نوبت خود تا 20 ثانیه پیک نکند به طور رندوم برای او یک هیرو توسط کامپیوتر انتخاب میشود. شما تنها مجاز به انتخاب هیرو از نژاد خود یعنی Sentinel یا Scourge هستید (مشابه نرمال مد) | تمام مد های ثانویه بجز Shuffle Players و No Swap و No Repick و Terrain Snow | 6.21 |
لیگ توسعه یافته (Extended League) | -extendedleague | -xl | دقیقا مشابه لیگ مد که به 10 پلیر نیاز دارد با این تفاوت که سرگروه هر تیم پیش از پیک ابتدا 4 هیرو را میتواند بن کند. | تمام مد های ثانویه بجز Shuffle Players و No Swap و No Repick و Terrain Snow | 6.43 |
رندوم درفت (Random Draft) | -randomdraft | -rd | این مد به تعداد پلیر های مساوی در دو طرف نیازمند است. کامپیوتر به طور اتفاقی 22 هیرو را از خانه های مختلف انتخاب کرده و مابقی را حذف میکند. بعد همانند آن چه که در لیگ مد گفته شد پلیر ها شروع به پیک کردن میکنند. | Mirror Match و Death Match و All Agility و All Intelligence و All Strength و Same Hero و Reverse Mode | 6.39 |
رای گیری اتفاقی (Vote Random) | -voterandom | -vr | سه هیروی اتفاقی برای هر پلیر انتخاب میشود و توسط رای گیری هر پلیر انتخاب میکند که کدام هیرو را پیک کند. | Mirror Match و Death Match و All Agility و All Intelligence و All Strength و Same Hero و Reverse Mode | 6.35 |
لیست مدهای ثانویه:
نام مد | دستور مد | دستور مختصر مد | توضیحات | غیر قابل ترکیب با مد | معرفی شده در نسخه ی |
---|---|---|---|---|---|
مسابقه ی مرگ (Death Match) | -deathmatch | -dm | در صورت کشته شدن هیروتان، شما مجاز به انتخاب یک هیروی جدید هستید. اگر یکی از مد های رندوم اولیه ی بازی انتخاب شده باشند، آن گاه هر بار کامپیوتر به طور اتفاقی برای شما یک هیرو انتخاب میکند. تیمی بازنده است که تعداد Death (مرگ ها یا همان کشته شدن هیرو ها) هایش به 44 برسد و یا بیس آن (Ancient) توسط حریف نابود شود. توجه کنید که شما میتوانید توسط دستور -lives این مقدار 44 کیل را تغییر دهید. | All Intelligence و All Agility و All Strength و Reverse Mode و Same Hero و Mirror Match | 6.21 |
مد معکوس (Reverse Mode) | -reverse | -rv | تیم ها به طور متقابل برای یکدیگر هیرو پیک میکنند. یعنی Sentinel ها برای Scourge ها و بالعکس. توجه داشته باشید که باید تعداد مساوی پلیر در دو سمت وجود داشته باشند تا بتوان از این مد استفاده کرد. | Death Match و Same Hero | 6.38 |
مسابقه ی آینه ای (Mirror Match) | -mirrormatch | -mm | انتخاب های هر پلیر برای مزدوج آن پلیر در سمت مقابل تعیین میشود. (منظور از مزدوج اسلات مقابل پلیر است؛ به عنوان مثال مزدوج آبی صورتی است). در پایان انتخاب ها به حالت نرمال بازگردانده میشوند. | Same Hero و Death Match | 6.30 |
هیروی تکراری (Duplicate Mode) | -duplicatemode | -du | یک هیرو میتواند بارها توسط پلیر های مختلف پیک شود. | 6.33 | |
بر هم زدن پلیر ها (Shuffle Players) | -shuffleplayers | -sp | با حفظ تعداد پلیر ها در دو سمت، رنگ و یا حتی تیم پلیر ها به صورت کاملا اتفاقی جا به جا میشود. به بیانی دیگر ترکیپ پلیر ها توسط کامپیوتر به کل دستکاری میشود. | 6.29 | |
هیرو یکسان (Same Hero) | -samehero | -sh | تمامی هیرو های دو سمت، مشابه هیروی پلیر آبی رنگ (اولی) میشود. | Mirror Match و Reverse Mode و Death Match | 6.33 |
همه اجایلتی (All Agility) | -allagility | -aa | فقط امکان پیک هیرو های Agility وجود دارد. | All Strength و All Intelligence و Death Match | 6.28 |
همه اینتلجنس (All Intelligence) | -allintelligence | -ai | فقط امکان پیک هیرو های Intelligence وجود دارد. | All Strength و All Agility و Death Match | 6.28 |
همه استرنگ (All Strength) | -allstrength | -as | فقط امکان پیک هیرو های Strength وجود دارد. | All Intelligence و All Agility و Death Match | 6.28 |
افتادن آیتم (Item Drop) | -itemdrop | -id | پس از هر بار کشته شدن هیروتان به طور اتفاقی یکی از آیتم هایتان بر روی زمین می افتد. ولی در عوض شما پس از کشته شدن پولی از دست نخواهید داد. | ||
آیتم اشتراکی (Pooling Mode) | -poolingmode | -pm | شما میتوانید آیتم های خود را به دوستانتان بدهید و آن ها استفاده کنند. | 6.52 | |
مد آسان (Easy Mode) | -easymode | -em | قلعه ها ضعیف هستند، شما سریعتر لول میگیرید و پول بیشتری حین بازی کسب میکنید. | در نسخه ی v6.33 از -shortmode / -sm تغییر نام داد. | |
بدون پاورآپ (No Powerups) | -nopowerups | -np | هیچ پاوری در رودخانه ایجاد نمیشود. | ||
سوپر کریپ (Super Creeps) | -supercreeps | -sc | یک کریپ قوی هر 10 دقیقه از یک لاین به همراه سایر کریپ ها برای دو تیم ایجاد میشود. ابتدا Siege Golem سپس Scary Fish و در نهایت قویترین آن ها Ancient Hydra | ||
هیروهای کوچک (Mini Heroes) | -miniheroes | -mi | اندازه ی ظاهری هیرو ها نصف میشود. البته تاثیری در قدرت هیرو ها ندارد. | 6.54 | |
فقط لاین وسط (Only Mid) | -onlymid | -om | در دو لاین بالا و پایین هیچ کریپی ایجاد نمیشود. همچنین تاور های این لاین ها غیر قابل ضربه زدن هستند. | 6.42 | |
بدون لاین بالا (No Top) | -notop | -nt | فقط در لاین بالا کریپ تولید نمیشود و همچنین تاور این لاین ضد ضربه است. | 6.44 | |
بدون لاین وسط (No Mid) | -nomid | -nm | فقط در لاین وسط کریپ تولید نمیشود و همچنین تاور این لاین ضد ضربه است. | 6.44 | |
بدون لاین پایین (No Bottom) | -nobot | -nb | فقط در لاین پایین کریپ تولید نمیشود و همچنین تاور این لاین ضد ضربه است. | 6.44 | |
بدون جابجایی (No Swap) | -noswap | -ns | امکان جابجایی هیرو ها وجود ندارد. | 6.44 | |
بدون پیک مجدد (No Repick) | -norepick | -nr | امکان انتخاب مجدد هیرو ها وجود ندارد. | 6.48 | |
زمینه برفی (Terrain Snow) | -terrainsnow | -ts | زمینه ی بازی به زمینه ی برفی تبدیل میشود. اما این فعلا آزمایشی است و ممکن است دارای مشکلاتی باشد. | در نسخه ی v6.48 نام دستور بود: -terrain snow; که در نسخه ی v6.48b تغییر کرد. | |
اطلاعات ناظر (Observer Info) | -observerinfo | -oi | اطلاعات هیرو ها برای ناظر بازی نمایش داده میشود. | 6.52 |